Hodinky Seiko 5 Sports máme rádi. Vážně. Na rozdíl od mnoha konkurentů obdobné cenové kategorie přinášejí dobrou kvalitu zpracování a nejde jim upřít to, že si s sebou v mnoha případech nesou super příběh. Ať už šlo o japonské anime, kytarového génia anebo umělecké počiny, vždy se Seiko 5 Sports nové generace skvěle trefilo do vkusu sběratelů. No, a novinka s kolážistou Kosuke Kawamurou není v žádném případě jiná.
Autor koláží Kosuke Kawamura vybral pro spolupráci s japonskou legendou charakteristické vzory a prvky hodinek Seiko z 60. a 70. let minulého století. Konkrétně je řeč o chronografech uvedených pod jménem Time Sonar. Ty zrekonstruoval a svou interpretaci vměstnal do specifické novinky, která byla navržena pro vyznavače designu z dávných dob.
Bude proto uvedena v omezeném počtu pouhých 3 000 kusů v případě oranžovo-zelené edice SRPJ41 a 500 kusů v šedo-zelené SRPJ43 předurčené pouze butikům.
Zní to jako strašně hodně, ale pokud si uvědomíte, kolik sběratelů značky Seiko po celém světě je, a jako kontra postavíte jejich cenu, pak vám na konci rovnice vyjde, že to není zase tak moc.
Číselník a ručky tedy využívají prvky a barvy již zmíněného a oblíbeného modelu Seiko „Time Sonar“ ze 70. let, který používal průsvitný plastový materiál. Luneta, indexy, design stupnic a jejich uspořádání rovněž vycházejí z populárních vintage modelů Seiko 5 Sports. Tím, že došlo k začlenění různých designových prvků do jedněch hodinek, podařilo se dosáhnout vskutku neotřelého a uměleckého designu.
42,5mm hodinky jsou nabízeny na náramku z nerezové oceli v limitované edici s podpisem „Kosuke Kawamura“ na dýnku vedle nápisu „Limited Edition“ po boku individuálního čísla vyvedeného na ocelovém okruží dýnka.
Částečně transparentní kouřové sklíčko pak umožňuje průhled na kalibr 4R36 pracující s 3 Hz frekvencí. Ten se stará o plynulý pohyb ruček potažených vrstvou LumiBrite.
Seiko 5 Sports SRPJ41 budou dodávány za 11 790 Kč v jedinečné krabičce, která vznikla v rámci spolupráce spolu s exkluzivním plakátem.
Kosuke Kawamura v kostce
Tento tvůrce narozený v Hirošimě začínal jako grafický designér. Počátkem roku 2000 začal vystavovat svá díla po celém Japonsku i po celém světě, což vedlo ke spolupráci se značkami jako Adidas, G-Shock, Uniqlo, Gundam, Evangelion, AKIRA a mnoho dalších, protože jeho rozpoznatelný styl založený na kolážích začal přitahovat širší publikum.
Nejprve začínal s digitálními kolážemi využívajícími Photoshop a Illustrator, ale později přešel k tradiční metodě skartování časopisů, které si náhodně vybíral, a výslovně se vyhýbal zahrnutí slavných fotografií, uznávaných zdrojů nebo médií, která neposkytují žádnou uměleckou hodnotu. Jeho počáteční práce jsou silně inspirovány americkým umělcem Winstonem Smithem, který je známý tím, že jako médium využíval právě koláže.