Na prezentaci nových elektrických dodávek Ford Pro v Barceloně, kde Ford představil mimo jiné i model E-Transit Courier a rozšíření elektrifikované řady Transit, jsme se potkali s Pavlem Srpem – automobilovým novinářem, amatérským závodníkem a fanouškem analogových hodinek. Povídali jsme si o autech, závodech a samozřejmě i o jeho oblíbených hodinkách jménem G-Shock.
Pavle, jsi automobilový novinář, ale lidé možná nevědí, že také závodíš. Jak ses k tomu dostal?
Já chtěl závodit vždycky, ale nikdy jsem na to neměl peníze a ani um a zkušenosti. Díky práci automobilového novináře se ale můžu právě i na podobných prezentacích zlepšovat, netestujeme jen dodávky, ale i sportovní auta, se kterými se dostaneme i na závodní okruhy, kde máme jako instruktory i zkušené závodníky. Ti nám pak radí, abychom z auta dokázali dostat ještě víc a přitom při jízdě netrápili sebe ani to auto.

V posledních letech se ale objevily i amatérské okruhové závody, takže jsme se s pár kolegy novináři začali bavit o tom, že bychom to zkusili. Je to mnohem levnější závodění, než to profesionální, takže si ho můžeme dovolit.
To zní zajímavě, s čím závodíte a co přesně jezdíte?
Jezdíme s upraveným Citroënem C2 VTS. Je to malé, lehké a obratné auto. Není to žádná bestie a jsou na to i docela levné díly.
A jezdíme amatérské vytrvalostní závody na okruzích Amater Endurance Cup. Jsou to šestihodinové závody, kde se v autě střídáme ve třech jezdcích. Je to výzva – nejen řídit, ale i strategicky plánovat, kdy se kdo vystřídá, protože jde o celkový čas a každé střídání, tankování nebo porucha zbytečně přidává drahocenné minuty. A právě tady je potřeba vědět, jak na tom časově jsme.

A teď k hodinkám. Vím, že jsi fanoušek G-Shocků od Casia. Co tě na nich tak baví?
G-Shocky mám vážně rád, protože to jsou hodinky, které vydrží fakt všechno. Jsou dělané pro extrémní podmínky. A navíc G-Shockáři jsou pohodáři.
Mám čtyři kousky. Zrovna na akci Ford Pro v Barceloně jsem měl G-Steely, ty se mi k těm pracovním dodávkám, co tady Ford ukazuje, skvěle hodí. Jsou robustní, dobře čitelné a nezničíš je.

Používáš je i při závodech?
Některé jo. Mám dvoje G-Shocky, u kterých se nebojím si je vzít přímo na závody. Šest hodin je totiž na techniku opravdu hodně, zvlášť když musíš jet pořád naplno, takže často musíme dělat na autě. V takových situacích se často stane, že s hodinkami do něčeho praštím nebo mi na něco spadne. Tyhle hodinky to zvládnou úplně v pohodě.
G-Steely a MR-G, co mám tady v Barceloně, jsou spíš do „civilu“, ty si šetřím – přece jen, jsou to trochu dražší a hezčí kousky, nechci je hned odrbat.

Co říkáš na chytré hodinky?
Upřímně? Nejsou pro mě. V práci jsem neustále online, protože píšu do internetového magazínu. Navíc testuju nová auta, ve kterých jsou aktivní jízdní asistenty, které už často skoro řídí za mě, věci se tu dějí automaticky. Jsem pak rád, že si aspoň na ruku můžu obléknout něco, co není neustále online a nevibruje mi to na ruce. Analogové hodinky mi připomínají, že ne všechno musí být chytré a propojené.
I když ano, některé moje G-Shocky také mají bluetooth, takže se dají spojit s aplikací v telefonu. Ale je to hlavně pro to, aby sesynchronizovaly čas nebo abych si nastavil budík a podobně.
Takže klasika?
Jasně. Mám rád analogové hodinky, i když G-Shocky jsou pořád tak trochu technické. Ale ten kontrast mě baví. Vlastně stejně jako u aut. U nových aut se mi sice některé asistenty nelíbí, ale zároveň je to jízda bez starostí. Zároveň si ale o víkendu rád užívám jízdu ve starších autech, kde si to člověk fakt odřídí sám.
A máš kromě G-Shocků i jiné hodinky?
Mám, ale žádné superluxusní nebo superdrahé. Jsou to spíš kousky dostupných značek za pár tisíc. Nosím je podle nálady nebo příležitosti. Ale G-Shocky u mě prostě vedou. Dneska už to navíc nejsou jen ty velké gumové hodinky, ale můžeš si vybrat z opravdu velké spousty designů. Chceš klasické digitálky? Není problém. Chceš nějaké kovové hodinky? Ani to není problém. Začínají na pár tisících, ale dostaneš si klidně i na vyšší desítky tisíc.
Díky za rozhovor, Pavle. Ať se daří na závodech i na cestách s novými Transity!