Slovenská značka Biatec představila limitovanou edici modelů Golden Ratio inspirovanou zlatým řezem. Celkem se jedná o pět variant, z nichž je každá dostupná v omezeném množství pouhých 10 kusů.
S číselníky a barevnými kombinacemi limitované edice Golden Ratio si pohrál slovenský designér Mgr. art. Michal Staško, který působí na Slovensku i v České republice. Designu se profesionálně věnuje od roku 1996. Kromě produktového a průmyslového designu se věnuje také návrhům interiérů a nábytku. V roce 2013 se stal držitelem prestižního ocenění RedDot Design Award.
Limitovaná edice hodinek Biatec Golden Ratio vychází z modelů Majestic, které představují vysoce elegantní společenské hodinky poháněné moderním švýcarským strojkem Eterna 3901A, jenž poskytuje rezervu chodu až 65 hodin.
Všechny modely Golden Ratio se vyznačují číselníky s efektem centrálního brusu a aplikovanými indexy. Číselník je kryt safírovým sklíčkem s oboustrannou antireflexní úpravou a je doplněn motivem zlatého řezu a podpisem Michala Staška. U modelů 01,02 a 03 je navíc barevně odlišená hodinová ručka.
Pouzdro o průměru 40 mm je vyrobeno z nerezové oceli s leštěnou povrchovou úpravou. Hodinky jsou vodotěsné do 50 metrů. Oproti standardnímu modelu Majestic se hodinky dále odlišují použitím tzv. diamantové korunky, absencí mimostředné vteřinovky a zlacenou případně rhodiovanou stříbrnou mincí s motivem zlatého řezu pod safírovým průhledem v dýnku.
Fotogalerie
Zlatý řez
Zlatý řez má hodnoutu přibližně 1.61803399. Toto číslo se označuje jako Fí a již od starověkého Řecka představuje ideální poměr mezi různými délkami. Starořecká architektura využívala zlatého řezu nejen pro určení ideálního poměru mezi šířkou a výškou budov, ale i pro určení velikosti a polohy sloupů. Výsledkem byla budova s ideálními proporcemi. Ze zlatého řezu vycházel i samotný Leonardo DaVinci během tvorby nástěnné malby Poslední večeře. Setkáme se s ním také u jeho obrazu Mona Lisa či u kresby Vitruviánský muž. Zlatý řez ve svých dílech využívali také další umělci jako např. Michelangelo, Raphael, Rembrandt, Seurat či Salvador Dalí. Se zlatým řezem se ovšem setkáváme i v přírodě. Kopírují jej např. spirální galaxie nebo tzv. logaritmické spirály u schránek měkkýšů, které rostou stejně do délky a do šířky při zachování stejného tvaru.
Není překvapením, že i lidské tváře nesou známky zlatého řezu. Čím víc se jejich proporce blíží číslu Fí, tím jsou vnímány jako více atraktivní.
H.