Biatec Golden Ratio LE

Slovenská značka Biatec představila limitovanou edici modelů Golden Ratio inspirovanou zlatým řezem. Celkem se jedná o pět variant, z nichž je každá dostupná v omezeném množství pouhých 10 kusů.

S číselníky a barevnými kombinacemi limitované edice Golden Ratio si pohrál slovenský designér Mgr. art. Michal Staško, který působí na Slovensku i v České republice. Designu se profesionálně věnuje od roku 1996. Kromě produktového a průmyslového designu se věnuje také návrhům interiérů a nábytku. V roce 2013 se stal držitelem prestižního ocenění RedDot Design Award.

Limitovaná edice hodinek Biatec Golden Ratio vychází z modelů Majestic, které představují vysoce elegantní společenské hodinky poháněné moderním švýcarským strojkem Eterna 3901A, jenž poskytuje rezervu chodu až 65 hodin.

Golden ratio 04 LE

Všechny modely Golden Ratio se vyznačují číselníky s efektem centrálního brusu a aplikovanými indexy. Číselník je kryt safírovým sklíčkem s oboustrannou antireflexní úpravou a je doplněn motivem zlatého řezu a podpisem Michala Staška. U modelů 01,02 a 03 je navíc barevně odlišená hodinová ručka.

Pouzdro o průměru 40 mm je vyrobeno z nerezové oceli s leštěnou povrchovou úpravou. Hodinky jsou vodotěsné do 50 metrů. Oproti standardnímu modelu Majestic se hodinky dále odlišují použitím tzv. diamantové korunky, absencí mimostředné vteřinovky a zlacenou případně rhodiovanou stříbrnou mincí s motivem zlatého řezu pod safírovým průhledem v dýnku.

Fotogalerie

Zlatý řez

Zlatý řez má hodnoutu přibližně 1.61803399. Toto číslo se označuje jako Fí a již od starověkého Řecka představuje ideální poměr mezi různými délkami. Starořecká architektura využívala zlatého řezu nejen pro určení ideálního poměru mezi šířkou a výškou budov, ale i pro určení velikosti a polohy sloupů. Výsledkem byla budova s ideálními proporcemi. Ze zlatého řezu vycházel i samotný Leonardo DaVinci během tvorby nástěnné malby Poslední večeře. Setkáme se s ním také u jeho obrazu Mona Lisa či u kresby Vitruviánský muž. Zlatý řez ve svých dílech využívali také další umělci jako např. Michelangelo, Raphael, Rembrandt, Seurat či Salvador Dalí. Se zlatým řezem se ovšem setkáváme i v přírodě. Kopírují jej např. spirální galaxie nebo tzv. logaritmické spirály u schránek měkkýšů, které rostou stejně do délky a do šířky při zachování stejného tvaru.

Není překvapením, že i lidské tváře nesou známky zlatého řezu. Čím víc se jejich proporce blíží číslu Fí, tím jsou vnímány jako více atraktivní.

H.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..