Mnichovská výstava Inhorgenta se letos nesla trochu v jiném duchu. Podstatné ovšem je, že jsme na ní zase nechyběli. Proběhla ve dnech od 24. do 27. února, nicméně ve večerních hodinách v sobotu 25. února vyhlašovala ocenění Inhorgenta Award 2023.
„Inhorgenta Award je vlastně způsob, jak poskytnout to nejlepší zázemí a nasměrovat pozornost na jedinečné výtvory z oblasti šperkařství, hodinářství a drahých kamenů,“ vysvětluje Stefan Rummel, generální ředitel Messe München. „Nejvíce nás těší letošní silná mezinárodní účast: 80 ze 137 přihlášených prací pocházela z 37 zemí.“
Nás samozřejmě tolik nezajímají šperky, ani kategorie, v nichž se potkávají, ale hlavně hodinky. Právě ty mají v porotě silné zastoupení, které garantuje nezávislý novinář a publicista Gisbert L. Brunner (ano, ten co napsal třeba bibli Rolex), Anja Heiden z prodejní sítě Wempe, půvabná celebrita světa hodinek Giorgia Mondani a další.
Upřímně řečeno, letos bylo na výstavě zastoupeno dokonce více hodinářských značek, než v předchozích letech. Nechyběly stálice Mühle Glashütte, Junghans, Tutima, MeisterSinger, ale třeba také Casio a Seiko. Nově naopak vystavovaly značky Elka, Raymond Weil a nebo třeba Lip.
Kategorie „Design hodinek“ vyžaduje inovativní koncept a nezávislý neokoukaný design s vysokou rozpoznávací hodnotou. Jasným vítězem se za svou kreativitu stala společnost Uhrenfabrik Junghans s přihlášeným chronografem „Junghans 1972 Competition“ s antukově oranžovými detaily.
Velmi zajímavá je také kategorie „Retailers Choice Award“. Tu porota letos vybírala ve dvou kategoriích. Odborné publikum o nich hlasovalo online před veletrhem a také na místě v první den show. Vítězem kategorie „Retailers Choice Awards-Best Watch“ se stala společnost Casio Europe s únorovou novinkou „G-Shock GM-B2100GD5AER“ – tedy s prvními zlacenými celoocelovými CasiOak.
Mimochodem, letošní ročník navštívilo přes 24 tisíc návštěvníků z 90 zemí, kteří přijeli obdivovat hodinky, šperky a drahokamy u 802 vystavovatelů.