Alpina dnes odhalila dvě nové limitované série svého modelu Startimer Pilot Heritage Manufacture, který je poháněný v pořadí šestým manufakturně vyráběným strojkem značky. Tyto dvě limitovaná série se od předchozí dvojice odlišují novými ciferníky: první je šedý, druhý je tmavě modrý a oba mají broušený povrch a v champagne barvě vyvedené indexy.
O prvních dvou edicích Alpina Startimer Pilot Heritage jsme již psali zde, a jelikož se po valné části produkce zaprášilo, rozhodla se ženevská značka na úspěch navázat. Po technické stránce se tedy vůbec nic nemění, na řadu přišly jen nové odstíny ciferníků a na místo trojrozměrných aplikovaných indexů jsou ty nové tištěné. Stejně jako loni vzniklo dvakrát 188 kusů, tak je tomu i letos – a to v oceli a zlaceném PVD.
V každém případě stojí opět na základech mechanického strojku AL-709 s automatickým nátahem, jehož rotor se neotáčí kolem celé své osy ve 360°, ale v o 30° menší výseči. Jedná se totiž o „bumber“, tedy tak zvaný „kladívkový automat“, který využívá systém, kdy se vahadlo vždy na konci své trasy odrazí a otáčí zpět v opačném směru.
Toto geniální technické řešení z druhé poloviny 20. století využívala nejenom Alpina, ale i velké množství konkurenčních značek, jako byl Fortis, Omega nebo třeba Tissot. Nicméně historické bumpery disponovaly jinou konstrukcí a na místě odrazu nechyběly pružiny. Moderní AL-709 je odvozen od klasického strojku s automatickým nátahem z dílen Frederique Constant se záměrně vykonstruovanou „překážkou“ a nově tvarovaným rotorem.
Unikátní DNA navazuje na kontinuitu ducha linie Startimer Pilot Heritage, a tvoří jej vlastně polštářovité pouzdro, vintážní design číselníku s „railway“ minutovou škálou a luminiscenční indexy, které reprodukují přirozenou patinu tehdejších počinů Startimer.