Hype jménem MoonsSwatch pokračuje. Tentokrát se celý svět zbláznil a detailně sledoval sociální sítě, zda se neobjeví nějaký detail, který by prozradil, jak budou avizované hodinky vypadat. Jediná informace, která byla předem daná? Omegou patentovaná slitina MoonShine Gold. No, a tady jsou.
Švýcarská značka Swatch, která si minulý týden připomenula čtyřicet let své existence, navázala na enormní úspěch svých chronografů MoonSwatch další kooperací se značkou Omega. Tentokráte přišly na řadu materiály, a to konkrétně patentovaná slitina zlata Moonshine Gold patentovaná před čtyřmi lety.
V podstatě se jedná o sytější růžové zlato, jehož jedinečné složení obsahuje stříbro, měď a palladium, které zajišťují sytou barvu a samozřejmě její stabilitu. Právě z těchto důvodů jej manufaktura využívá pro ty nejžádanější sběratelské edice, a to i svých chronografů Speedmaster.
V případě kooperace značek Swatch a Omega bylo samozřejmě předem jasné, že z tohoto materiálu nemůže vzniknout celé pouzdro – ačkoli to mnozí naznačovali nebo dokonce chtěli. Nicméně v rámci zachování své cenové strategie byla využita koncepce zcela odlišná. Swatch pro své chronografy MoonSwatch Mission to the Moon využil zlatou pouze centrální sekundovou ručku chronografu.
Samotné hodinky MoonSwatch Mission to the Moon Moonshine Gold se jinak nemění. Jejich pouzdro tvoří stále materiál nazývaný Bioceramic, což je vlastně hybridní směs tvořená zhruba dvěma třetinami keramiky a třetinou plastů z biologických zdrojů pocházejících z ricinového oleje. Ten je mimochodem využívaný i v konstrukci některých pouzder u G-Shock, případně u nového kompozitu Norteq značky Norqain. Jinak je tato „biokeramika“ velmi pevný materiál, který se jeví jako hedvábně jemný na dotyk.
To co všechny samozřejmě bude zajímat hned, je cena a dostupnost. Ačkoli to není úplně podstatné, neboť se k nám hned tak nedostanou, tak budou zhruba o 25 švýcarských franků dražší, než klasické MoonSwatch. Pro ty, jež by je chtěli hned, doporučuji Londýn, Milano, Curych a Tokio, kde budou dostupné (po vystání fronty) v monobrand butiku značky. Do budoucna se však dostanou i do dalších měst. No, uvidíme. Určitě se nebude jednat o největší produkci, tak snad přijde řada i na Prahu.