Nečekaná akvizice: Chanel finančně vstoupil do ateliéru MB&F

Tak to opravdu nikdo nečekal. Po vzoru velkých akvizic v rámci uskupení LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton z říše nezávislých hodinářů se rozhodla posílit své postavení i značka Chanel. Ta se v posledních letech stala spolumajitelem studia Kenissi, fabriky na keramiku G&F Chatelain, ale také společností Bell & Ross, F.P. Journe nebo třeba Romain Gauthier. Nyní jejich portfolio rozšiřuje ateliér MB&F.

V rámci uzavřeného partnerství získala společnost Chanel 25% podíl v nezávislé značce luxusních hodinek MB&F. Ta byla založená teprve v roce 2005, kdy se stala vůbec první horologickou konceptuálním laboratoří na světě – uměleckou a mikroinženýrskou kreativní dílnou zaměřenou na navrhování a výrobu malých sérií radikálních konceptuálních hodinek.

Ženevský ateliér tak spojuje špičkové odborníky – umělce, hodináře, designéry a výrobce – aby vytvářeli inovativní a pokrokové designy. Jejich oceňované hodinky nadále odrážejí vizi zakladatele Maximiliana Büssera, který se zaměřuje na tvorbu trojrozměrného kinetického umění, jež dekonstruuje tradiční hodinářství.

Horological Machine 11 Architect

Tato strategická investice potvrzuje odhodlání Chanelu dále rozvíjet a investovat do budoucnosti špičkové hodinářské odbornosti, kreativity a designu. Jde o součást dlouhodobé strategie spolupráce s luxusními specialisty s cílem uchovat a rozvíjet tradiční „savoir-faire„. Chanel vstoupil do světa hodinářství v roce 1987, kdy založil designové studio na Place Vendôme v Paříži a investoval do G&F Châtelain Manufacture v La Chaux-de-Fonds ve Švýcarsku, které skupina získala v roce 1993.

Toto oznámení navazuje na podobné investice společnosti Chanel do luxusních hodinářských jmen Romain Gauthier (2011) a F.P. Journe (2018), čímž vznikl odborný ekosystém hodinářů a dodavatelů komponentů, kteří si zachovávají nezávislé vedení.

Zakladatel Max Büsser si ponechává většinový podíl v MB&F se 60 %, zatímco jeho partner Serge Kriknoc vlastní 15 %. Maximilian bude nadále vést kreativní činnost a celkové řízení společnosti spolu se svým týmem, který tvoří Serge Kriknoc (ředitel výzkumu, vývoje a výroby), Charris Yadigaroglou (ředitel marketingové komunikace) a Thibault Verdonckt (ředitel prodeje). Partnerství bylo uzavřeno mezi Chanel SARL, švýcarskou entitou Chanelu, a MB&F.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..