Odhalení nového Ford Explorer s opravdovou DNA značky na zápěstí

Zprávy o zahájení sériové výroby elektrického Exploreru v závodě Ford Cologne Electric Vehicle Center v Kolíně nad Rýnem se začaly šířit už letos v červnu. První vozy k nám však fyzicky doputovaly až začátkem října a svou premiéru si odbyly v lesích středočeského kraje – na dobrodružné cestě do kempu Fuego Cartel, ve kterém Marek Pavala vyučuje, jak si poradit v přírodě a vařit na otevřeném ohni.

Jelikož adresa školy vaření Fuego Cartel není veřejná, byla cesta za obědem zábavná. Objet dopravní zácpy lesem, po lesních cestách, cestu samozřejmě nezrychlilo, ale alespoň ji udělalo zajímavější. Zároveň bylo možné vyzkoušet jízdní vlastnosti a pohodlí tohoto SUV, jehož akumulátorové elektrické pohonné jednotky garantují nulové výfukové emise během jízdy – a mimochodem dojezd více než 600 km na jedno nabití.

Arcanaut Arc II Fordite

Nevšední premiéra si žádá nevšední hodinky. Jaké jiné vzít, než Arcanaut s Fordite číselníkem. Jeho příběh i struktura prostě vždy strhne pozornost, a to hlavně mezi milovníky takových klenotů, jako byly Ford Mustang či Ford Pinto vyráběných na detroitské lince od 70. let minulého století.

Právě zde se tehdy v lakovnách utvářel Fordite, známý pro svou kresbu také jako Detroitský achát – vlastně se ale jedná o zatvrdlé vrstvy barev využívaných pro lakování karosérie.

Ford Explorer

Jasně, nový Ford Explorer z Detroitu nepochází. Je prvním elektrickým projektem, který se zrodil na lince výrobního závodu Ford Cologne Electric Vehicle Center v Kolíně nad Rýnem, a to po její rekonstrukci, která si vyžádala investice vy výše přesahující dva milióny dolarů.

Ford Explorer je tak kombinací německé techniky s americkým přístupem.

Ford Explorer

Vidět, jak se kolínská továrna založená Fordem v roce 1930 mění v nejmodernější závod na výrobu elektromobilů, není nic jiného než úžasné. Zahájení sériové výroby novým plně elektrickým Explorerem znamená pro Ford v Evropě začátek nové éry,“ řekl Kieran Cahill, viceprezident pro výrobu ve skupině Ford v Evropě a na mezinárodních trzích.

Arcanaut Arc II Fordite

Mimochodem, nová linka je vybavena nejmodernější umělou inteligencí a symfonií stovek pečlivě koordinovaných technologicky vyspělých robotů, kteří budou zákazníkům Fordu v Evropě dodávat novou generaci špičkových elektromobilů.

Výroba navíc akcentuje snahu dosáhnout uhlíkové neutrality, a tak jsou zde údaje o emisích skleníkových plynů pečlivě monitorovány a zaznamenávány pro účely nezávislé certifikace podle nejnovějších mezinárodních norem.

Arcanaut Arc II Fordite

Ale to jsem trochu odběhl od hodinek. Ať vás fascinují old-school Fordy, nebo moderní produkce automobilky, Arcanaut je tím pravím pro vás. Kromě číselníku zaujmou také robustním soudkovitým pouzdrem Arc II s příjemným 40,52mm průměrem a 12,82mm profilem.

Vzdálenost lug-to-lug je pak 49,06 mm, ale tím, že je ocelové tryskané pouzdro profilované, skvěle sedá na zápěstí – a to i skvělému integrovanému kaučukovému náramku. Těch je na výběr nespočet – a to v různých barvách, které vycházejí z odstínů Fordite vzoru.

Arcanaut Arc II Fordite

Každé hodinky jsou tedy vlastně unikátem – nikdy se nepodařilo totiž z hmoty vytvořit dva identicky stejné číselníky. Jejich produkce je navíc striktně limitovaná, a to nejenom z nedostatku materiálu Fordite, ale také náročnosti jeho opracování. Skandinávský Arcanaut tak vytváří zhruba pět až osm číselníků měsíčně.

V nitru pracuje Soprod A10 s automatickým nátahem. Kvůli využití vlastní obdélníkové korunky byla však odstraněna nulová pozice umožňující manuální nátah, a tak je potřeba využívat pouze a jen ten automatický. To ale myslím lze hodinkám odpustit.

Panskandinávská značka Arcanaut hodinky nacenila zhruba na 115 000 Kč a jediným butikem, který její hodinky v Čechách nabídne, je ateliér Chronoshop. Na e-shopu je však zatím nenajdete – doporučuji nejdříve návštěvu butiku. Nicméně buďte připravení na to, že s touto značkou se v České republice plánuje nejeden projekt.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..