Saská manufaktura Union Glashütte představila těsně před Vánocemi další chronograf pro opravdové petrolheady. Vzhled hodinek tentokrát zrcadlí vzhled Porsche 911 SC/CS ze soukromé sbírky.
Když se v roce 1978 rozhodla automobilka Porsche vytvořit upgrade ke své kultovní variantě 911, mělo se přihlásit o slovo Porsche 928. Na řadu však na poslední chvíli přišla varianta 911 SC, přičemž označení Super Carrera se objevilo u automobilky z německého Stuttgartu ze zřejmého důvodu – a to poklonit se původnímu Porsche 356 SC. Upgrade s sebou nesl nejenom drobný facelift, ale také změny v motoru, kterým se stal třílitr s pětirychlostní manuální převodovkou a výkonem 180 koní.
Porsche 911 SC patří dodnes mezi klenoty, které svou přítomností pravidelně budí pozornost na mnoha závodech old timerů. Právě na jednom z nich si vedení manufaktury Union Glashütte všimlo provedení z roku 1979, který Tobias (@911sccs) označuje jako Porsche 911 SC/CS.
Jeho osobní varianta v pro Německo tradiční závodní stříbrné barvě „silver arrow“ dotvořena intenzivní žlutou maskou natolik zástupce saské hodinářské značky zaujala, že se promítla i ve vzhledu nového přírůstku kolekce Belisar.
Sérii Belisar Chronograph Speedster Limited Edition omezila manufaktura Union Glashhütte pouhými 288 kusy, které začne dodávat od nového roku. Jedná se o sportovně konstruovaný chronograf v opravdu poutavém designu. O jeho inspiraci právě v již zmiňovaném vzhledu Porsche 911 SC/CS nemůže být sporu.
Sportovní vzhled hodinek se dokonale snoubí s pečlivě promyšlenými vintage prvky, ať už je řeč o retro provedení tlačítek, klenutém safírovém sklíčku nebo jemné sekundové stupnici po obvodu dvoubarevného ciferníku, který je dotvářený tachymetrickou stupnicí.
Union Glashütte se však rozhodně nesnažilo navrhnout historicky vyhlížející hodinky, ale spíše moderní chronograf s vintážními prvky. To se podařilo na jedničku. K bezesporu robustnímu ocelovému pouzdru, jehož diametr dosahuje úctyhodných 44 mm, je tak dodávaný nejenom černý nubuk kožený řemínek s prošitím žlutou nití, ale také žlutý kaučukový náramek propůjčující hodinkám dynamiku.
Uvnitř pracuje automat UNG-27.S1, jehož 4Hz křemíkový setrvačka dokáže regulovat chod při plném nátahu až 65 hodin. Ačkoli byl mechanický strojek opět odvozený od základů ETA Valjoux 7753, nechybí mu v Gashütte vytvářená základna, můstky i rotor s logem společnosti. Je to také důvod, proč ke korekci data neslouží korunka, ale regulační tlačítko na pozici 10 v bočnici pouzdra.