Motto „Luxury of Travel“ historicky implementovala do svých kolekcí nejedna ikonická značka, ať už je řeč o módním domu Louis Vuitton nebo tikajících klenotech Breguet. Tematiku po svém uchopila i francouzská značka DS, jež kolekcí Esprit de Voyage prezentuje své nevšední know-how snoubené s kreativitou čerpající inspiraci ve světě haute couture. Ačkoli je elegantní DS 7 dokonalým stvrzením vytříbeného vkusu, poradí si snadno i v horském terénu, tajícím sněhu i na náledí. Do lyžařských středisek prostě patří. My ho prověřili v rakouském Montafonu. Zaujaly nás nejenom jízdní vlastnosti, ale také hodiny B.R.M. v palubní desce.
Svou zbrusu novou kolekcí Esprit de Voyage odkazuje mladá dynamická automobilka DS na své kulturní kořeny. Ačkoli letos oslaví teprve desáté výročí, s avantgardním elegánem DS se fanouškové mohou setkávat už od roku 1955, kdy se jednalo o prémiovou divizi automobilky Citroën. V koncepci svých vozů bezesporu podtrhuje individualitu a snaží se od zbytku trhu zcela a rapidně odlišit. Daří se to s neuvěřitelnou grácií. Po vzoru legendárních módních salonů Paříže tak prezentuje vůbec poprvé speciální kolekci modelů, a to DS 4 a DS 7.
Vědoma si svých kořenů, pustila se automobilka DS kolekcí Esprit de Voyage na odvážnou cestu snoubící moderní technologie s tradičním řemeslem. Historický odkaz reprezentuje s fantastickou ladností v každém detailu, který proměňuje interiér vozu ze světlé kůže v něco jedinečného.
Za pozornost stojí estetické ztvárnění ovládacích prvků na středovém panelu. Pro jejich obruby, stejně jako pro některé plochy přístrojové desky, byl využit jemný pyramidkový motiv Clou de Paris, který vychází z gilošovaného vzoru, jež u svých kapesních hodinek využíval hodinář králů Abraham-Louis Breguet – a to už v dobách, kdy sídlil na pařížském náměstí Vendôme. Symbolizuje tak lokalitu, kde se DS Design Studio Paris nachází.
Identický vzor nechybí po obvodu usazení centrálních vyklápěcích hodin od francouzského avantgardního hodináře Bernarda Richardse, jehož kreace jsou vždy ovlivněny právě světem motorů.
Jeho B.R.M. Chronographes hodiny R180 s elektrickým vyklápěním pracují s tradičním vzhledem číselníku, který je za tmy podsvícený, s dvojicí centrálních perforovaných ruček, které vypadají, jako z dávné stavebnice Merkur. Ovládané jsou však prostřednictvím centrálního dotykového panelu, díky němuž lze v klasickém menu nastavit vlastní čas, případně jej nechat synchronizovat automaticky.
Kooperace dvou francouzských značek se píše už od roku 2016, tedy zatím pouhých osm let, nicméně během té doby si stihly vzájemně vyjít vstříc v mnoha projektech. Hodiny B.R.M. tak lze objevit nejenom v liniích DS 7 Crossback, ale také DS 3 Performance nebo v konceptu DS X E-Tense. Vznikla ale také edice klasických racing hodinek linie B.R.M. V6, stejně jako extravagantní B.R.M. Records TB s pouzdrem natočeným o 90°.
V přístrojové desce DS 7 je jinak využívána Nappa kůže v šedém odstínu, která je za tepla embosovaná technikou, kterou vyvinuli řemeslníci společnosti DS Automobiles, díky níž působí jedinečně plasticky. Stejné linie se opakují na prazích a logu na předních dveřích a na speciálně upravených krytech zrcátek.
Při pohledu na karosérii, která je k dispozici v šesti odstínech, žádá na dveřích o pozornost vyobrazený nápis Esprit de Voyage. Linii zvýrazňuje leskle černá úprava masky DS Wings, okenních lišt, střešních nosičů a předního nárazníku v kombinaci s leskle černou mřížkou chladiče s řadou chromovaných prvků. Stejně tak mají specifický laserem gravírovaný vzor i kryty zpětných zrcátek. Exkluzivní devatenáctipalcová kola Oyama rovněž získala specifické dekorativní prvky Brillant Black.
Kromě základní výbavy, která zahrnuje hands-free přístup a startování, přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou, systém infotainmentu DS Iris Systém a světlomety DS Pixel LED Vision 3. 0, nabízí novinka i vyhřívaná odvětrávaná přední sedadla s masážní funkcí, nastavitelný sklon opěradla zadních sedadel, hliníkové kryty pedálů, osvětlení interiéru PolyAmbient, vrstvená akustická boční okna a elektricky ovládané víko zavazadadlového prostoru s hands-free přístupem.
Na cestách horskými průsmyky ke kýženému hotelu, ať už rodnou Francií nebo jako v našem případě Rakouskem až ke kýženému hotelu Falkensteiner Montafon, jsme se spolehli na stále populárnější verzi s plug-in hybridním motorem E-Tense s výkonem 300 k a pohonem všech 4 kol.